Promocja w social mediach

social-media

Internet daje ogromne możliwości promocji i reklamowania swojej firmy. Za jego pomocą możemy efektywnie wykreować swój pożądany wizerunek i skutecznie dotrzeć do wybranej grupy docelowej. Duże pole manewru oferują w obecnych czasach także media społecznościowe. Przy niebywale niskich kosztach, wypromujemy się w całkiem nowym, świeżym otoczeniu. Ważne, aby obsługa kanałów social media była procesem spójnym i dokładnie przeanalizowanym. Najlepiej, jeśli przekażemy te zadanie w ręce specjalistów – na przykład agencji interaktywnych.

Tworzenie społeczności za pomocą social media

Do najpopularniejszych i najchętniej używanych mediów społecznościowych z pewnością należą Facebook oraz Twitter. Na prowadzenie powoli wysuwa się również Instagram, który umożliwia komunikację za pomocą obrazów. Każdy z tych portali oferuje nam coś, czego żadna wcześniejsza forma promocji nie potrafiła nam zaoferować – natychmiastową interakcję z odbiorcą.

Działania e-pr w tej sferze mają na celu stworzenie wokół firmy zaufanej społeczności. Właśnie ta społeczność chce być na bieżąco informowana o aktualnych działaniach danego przedsiębiorstwa – niezależnie, czy jest to międzynarodowa korporacja, czy osiedlowy salon kosmetyczny.

Nasze portale w mediach społecznościowych powinny być stale kontrolowane i monitorowane. Pod lupę powinna być wzięta nie tylko aktywność naszych fanów, ale również wszelkie przejawy krytyki i negatywnego nastawienia do marki. Żadna z tych sytuacji nie powinna być bagatelizowana. Komunikacja z odbiorcą – nawet tym negatywnie nastawionym, powinna przebiegać w sposób przemyślany.

Jeśli mamy obok siebie osobę, którą pasjonuje copywriting, poprośmy ją o tworzenie merytorycznych, ale i ciekawych informacji, które zamieścimy na naszym profilu. To bardzo istotne, aby zatrzymać u siebie odbiorcę jak najdłużej.

Przyszłość mediów społecznościowych?

W wielu krajach zachodnich media społecznościowe służą już głownie do celów reklamowych – i mało firm się z tym kryje. Marketing internetowy wszedł bezpowrotnie na liczne portale społecznościowe. Promowanie produktu na tych witrynach online w sposób zachęcający do zakupu nie jest już niczym nowym. Reklama jest już wszędzie, dlatego dbajmy o jej oryginalność, ale i dobrą komunikację z odbiorcą. Spróbujmy go zaskoczyć, zaoferujmy mu coś nowego i codziennego. Bądźmy z nim w stałym, bezpośrednim kontakcie, aby czuł się ważny, ale i wyjątkowy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *