Promocja w internecie: od reklamy, aż po działania SEO

141336120802518800

Marketing internetowy jest procesem, który zaczął kształtować się pod koniec XX wieku. Miał niezwykle sprzyjające warunki rozwoju. Powstał wskutek tworzenia się nowoczesnych technologii i nowych mediów. W internecie odkryto ogromny potencjał – dawał możliwość reklamowania towarów i usług w całkowicie świeżym środowisku. Pozwalał na interakcję z przyszłym klientem, co było w tamtych czasach dosyć rewolucyjne. W ten właśnie sposób powstały nowe, ciekawe formy reklamy oraz narodziły się działania e-pr.

Początki promocji online

Pierwotnie reklama w internecie opierała się na nieskomplikowanych tekstach promocyjnych. Tak dokładnie ukształtował się copywriting w internecie. Zatrudniano osoby, które wymyślały chwytliwe, oryginalne hasła i pisały artykuły informacyjne.
Obecnie copywriting stał się dziedziną nieco bardziej rozszerzoną. Liczne agencje reklamowe proponują napisanie nie tylko prostych, lekkich tekstów opartych o wybrane słowa kluczowe, ale również bardziej profesjonalnych tekstów zapleczowych, czy opisów katalogowych, które dopasowane są pod przeglądarkę internetową.

O krok dalej, czyli pozycjonowanie i optymalizacja

Copywriting niejako powiązany jest również z działaniami SEO, czyli optymalizacją i pozycjonowaniem danej witryny w wyszukiwarce internetowej. Są to czynności, które mają sprawić, że portal zostanie odwiedzony przez jak największą liczbę internautów. Pozycjonowanie ma doprowadzić do zwiększenia zainteresowania, a następnie sprzedaży danych produktów lub usług.
Na chwilę obecną każda świeżo powstała firma, która chce zaistnieć i znaleźć swoje miejsce w przestrzeni online powinna zainwestować w działania SEO.

Reklamy online

Wracając jednak do standardowej reklamy internetowej, nie można pominąć tych najmniej skomplikowanych – reklamy banerowej, czy interaktywnej, które pojawiają się w trakcie sufrowania po internecie. Reklamy ukazują się również w wyszukiwarkach internetowych. Można mieć wrażenie, że są wszędzie, gdzie tylko chcemy i zamierzamy poruszać się w internecie. Co ciekawe, reklama dociera również bezpośrednio do klientów, wskutek różnego rodzaju akcji mailingowych.
Kolejnym etapem stało się przenoszenie reklamy na różne portale społecznościowe, które dają możliwość bezpośredniego i bardzo prostego kontaktu z naszym potencjalnym odbiorcą.
Wiele osób zadaje sobie pytanie, jaka jest przyszłość reklamy internetowej. Patrząc na niskie koszty produkcji i możliwość dalekiego zasięgu, powinniśmy być jak najlepszej myśli.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *