Marketingowa współpraca z blogerami

21802851_xxl

Specjaliści, których główną branżą jest marketing internetowy nieustannie szukają nowych rozwiązań promocyjnych. Są świadomi tego, że internauci mogą być już znudzeni tradycyjnymi formami reklamy, które nie oddziałują już tak skutecznie jak kiedyś. Jakie więc kroki należy podjąć, aby wypromować i dobrze sprzedać swój produkt? W epoce, kiedy dobry copywriting już nie wystarczy, każde nowe rozwiązanie jest niemalże na wagę złota.

A może reklama na blogu?

Od ostatnich paru lat w polskim internecie ponownie jest szał na pisanie blogów o różnej tematyce: od mody, po lifestyle, kulinaria i motoryzację. Blogi nie są już zwykłą stroną internetową, o przeciętnym szablonie i niesystematycznym pojawianiu się notek. Blogi w polskiej przestrzeni internetowej urosły do rangi profesjonalnych portalów internetowych, które często tworzone są na płatnych serwerach. Nie jest dziwne także to, że wiele serwisów tworzonych jest przez sztab specjalistów: grafików, dziennikarzy, fotografów, ludzi, którzy podejmują działania e-pr.
Właściciele blogów to osoby charyzmatyczne, wyróżniające się wśród otoczenia. To właśnie ich refleksje chcemy czytać i ich zdjęcia pragniemy oglądać.
Za profesjonalizmem blogów, idzie również solidnie przygotowany cennik usług, który dostajemy po wysłaniu zapytania o możliwą współpracę. Forma reklamy na blogu ma tak daleki zasięg, że musimy liczyć się z całkiem wysokimi kosztami. W zamian za to otrzymujemy możliwość bezpośredniego dotarcia do grupy docelowej, a nawet interakcji z odbiorcami.

Jak współpracować?

Współpracę marketingową z blogerami mamy możliwość podjąć na naprawdę wielu płaszczyznach. Może być to artykuł sponsorowany, w którym zostanie szczerze opisany nasz produkt, bądź usługa. Nawet lepiej, jeśli przyjmie ona formę recenzji, ponieważ wielu czytelnikom ufa tylko obiektywnym opiniom.
Jeśli chcemy bliższego kontaktu z odbiorcą, poprośmy o zorganizowanie sponsorowanego konkursu dla czytelników, w którym nagrody zapewni nasza firma.
Gdy chcemy mieć twarz naszej marki, zaproponujmy, aby bloger stał się naszym ambasadorem. Będzie to współpraca na dłuższy czas, która będzie obejmowała większą liczbę wpisów na danym blogu, systematyczne testy oraz reklamę banerową.
Współpraca z blogerami niesie ze sobą wiele korzyści. Przede wszystkim umożliwia kontakt z grupą docelową. Podejmując współpracę z blogerem jesteśmy bardziej autentyczni i prawdziwi, co również cenione jest przez odbiorców.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *