Czym jest content marketing?

141175844233406000

Marketing internetowy odgrywa znaczącą rolę w budowaniu pozytywnego wizerunku firm i kontaktów z klientami, jednak duża popularność programów blokujących reklamy czy bannery powoduje, że dotarcie z ofertą do potencjalnego klienta staje się coraz trudniejsze. Odpowiedzią na tego typu sytuacje jest właśnie content marketing, który sprawia, że konsument zgłasza się po produkt sam. Jak to się dzieje? Kluczem do sukcesu jest nieinwazyjność metod promowania produktów i usług.

Podstawową różnicą miedzy content marketingiem, a typowym marketingiem internetowym jest dużo bardziej łagodny przekaz i odpowiednio wyważony sposób dotarcia do konsumenta. Typowe banery reklamowe czy klipy mają tendencję do wyskakiwania internautom w najmniej oczekiwanym momencie, a mailing zapychać skrzynki niechcianymi wiadomościami. Taka forma reklamy może wielu użytkowników irytować stąd popularność programów blokujących wszelkiego rodzaju treści reklamowe. Content marketing z kolei dzięki walorom edukacyjnym, lub rozrywkowym jest akceptowalny w dużo większym stopniu, a w dodatku może bez przeszkód funkcjonować w tych obszarach sieci, gdzie użytkownik lubi spędzać swój wolny czas.

Skuteczność content marketingu wymaga bardzo dobrej strategii działania i poruszania się na wielu płaszczyznach związanych z promowaniem produktów i usług w internecie. Podobnie jak wszelkie działania e-PR, tak i w tym przypadku chodzi o pozyskiwanie nowych klientów dla firm i budowa mocnej pozycji marki na rynku. Może się to udać tylko, jeżeli treści promocyjne będą przygotowywane pod konkretne grupy klientów i w oparciu o ich zainteresowania i potrzeby. Znaczącą rolę odgrywa tu także copywriting, który dostarcza odpowiedni content konsumentom i w ten sposób pomaga w tworzeniu się społeczności wokół danej firmy czy produktu zwiększając tym samym jej wiarygodność. Jest to ważne, gdyż obecnie wielu klientów dokonuje zakupów drogą internetową całkowicie pomijając kontakt ze sprzedawcą, lub ograniczając go do minimum, a content marketing może to zmienić i pomóc nawiązać wzajemny dialog między firmą a jej klientem.

W skutecznym działaniu content marketingu wykorzystuje się praktyki powszechnie stosowane także w przypadku typowych form promocji i reklamy. Dobrym sposobem na dotarcie do odbiorcy są w tym przypadku wszelkiego rodzaju portale społecznościowe, publikacje prezentowane na stronach internetowych czy w postaci blogów, oraz specjalnie przygotowane klipy wideo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *