Copywriter – zawód XXI wieku

21802851_xxl

Copywriting jest dziedziną marketingu, która na przestrzeni lat niebywale się rozwinęła. Zawód w tej branży jest traktowany coraz poważniej, a co za tym idzie – jest coraz lepiej płatny. Nic dziwnego, że agencje reklamowe przeprowadzają bardzo skomplikowane rekrutacje, poszukując doskonałego pracownika na to stanowisko. Oprócz standardowej rozmowy kwalifikacyjnej, kandydaci muszą zmierzyć się z różnymi, praktycznymi zadaniami.

Copywriter jest idealnym zawodem dla tych, którzy lubią być elastyczni i wykonywać swoje obowiązki zdalnie oraz samodzielnie organizować czas pracy. Może być to nasz główny zawód, albo zajęcie, którym będziemy sobie po prostu dorabiać.

Cechy idealnego copywritera

Perfekcyjny copywriter to osoba przede wszystkim kreatywna, posiadająca głowę pełną pomysłów. Powinien stawić czoła każdej tematyce, której ma być poświęcony dany artykuł. Nawet jeśli wie na dany temat niewiele, ma zaczarować swojego odbiorcę, przekazując mu treści z fachowego punktu widzenia.
Nie zapominajmy jednak – pomysły to również nieustanne tworzenie i poszukiwanie czegoś nowego. Teksty mają być świeże i unikalne – copywriter za każdym razem otwiera pusty dokument i zapomina o tekście, który pisał przed chwilą. Absolutnie nie może się powtarzać!
Jednakże ta branża to nie tylko głowy pełne pomysłów. Idealny copywriter wie, w jaki sposób bezbłędnie posługiwać się językiem polskim. Nie obce mu są zasady ortograficzne oraz stylistyczne. Bez problemu i ekspresowo znajduje też synonimy wyrazów.
Przede wszystkim zna również wzory, według których tworzone są teksty zamówione dla danego klienta. Nie myli opisu katalogowego z tekstem zapleczowym, czy zwykłym preclem. Ma wystarczająco dużo umiejętności, aby wykonać profesjonalny artykuł specjalistyczny, a nawet dłuższe tłumaczenia.

Gdzie się uczyć, aby zostać copywriterem?

Nie ma określonego kierunku studiów, ani specjalistycznej szkoły, które powinien ukończyć przyszły copywriter. Nie muszą być to nawet studia humanistyczne!
Wiedza, którą powinien posiadać kandydat na te stanowisko kształtuje się podczas wielu praktyk oraz staży.
Ponadto, osoba, która chce wykonywać ten zawód powinna wiedzieć, czym konkretnie zajmuje się marketing internetowy, znać zasady odpowiedniego dobierania słów kluczowych oraz wspierać działania e-pr i reklamę za pomocą licznych narzędzi online.
Solidna, a zarazem ciężka praca w tym kierunku to z pewnością klucz do sukcesu i wymarzonego zawodu!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *